Hoe pak ik mijn stress aan?

Voor de meeste mensen is het leven gevuld met stress en onzekerheid. Dit kan leiden tot complexe gezondheids- en emotionele problemen als er niet goed mee wordt omgegaan. 


 

Met deze blogposts wil ik u helpen met tips en suggesties hoe u met stress kunt omgaan en het in de toekomst tot een minimum kunt beperken.

Help anderen


Als je je gestrest voelt over werk of school, doe dan wat je kunt om iemand in nood te helpen. Soms is er een goede daad voor nodig om je een goed gevoel over jezelf te geven en de spanning die je hebt te verminderen. Word lid van een daklozenopvang en help mensen in nood hun stress te verminderen.

Knuffelen!


Als je het grootste deel van de dag met je familie doorbrengt, probeer ze dan zo vaak mogelijk te omhelzen. Zo kunt u zich in vrede voelen met de mensen van wie u het meest houdt, wat uw angstniveau zal doen dalen. Toon genegenheid aan uw dierbaren om stress te elimineren.

Stap in een fictionele wereld


Probeer een boek te lezen om wat van je opgekropte stress te verlichten. Verdwalen in een andere wereld, misschien een fantasie-, sciencefiction- of romancewereld, kan een goede manier zijn om de geest een tijdje op de automatische piloot te laten gaan. Je zult je kunnen concentreren op de wereld in het boek, in plaats van op wat je stress bezorgt.

Massage


Neem de tijd voor een mini-massage. Door de palm van uw hand te nemen en deze met de duim van uw andere hand in een cirkelvormige beweging te masseren, kunt u uw stress verlichten. U kunt ook een massage-instrument gebruiken om dit te doen. Massage doet wonderen om van stress af te komen.

Lig niet wakker van kleine dingen


Een goede manier om stress te verminderen is je niet druk te maken over kleine dingen. Je hebt dit waarschijnlijk al vaak gehoord, want het is waar. Mensen met veel stress raken vaker van streek over onbelangrijke dingen dan mensen met weinig stress. Soms is het beter om afstand te nemen van een situatie en je af te vragen of het de moeite waard is om je erover op te winden.

Rustige muziek


Een goede tip die u kan helpen stress onder controle te houden, is het luisteren naar rustgevende muziek. Er zijn veel verschillende muziekgenres die een kalmerend effect kunnen hebben als je ernaar luistert. Van tijd tot tijd een beetje van deze muziek genieten kan veel helpen. Het is een geweldig alternatief voor het eindeloze slechte nieuws dat je op de meeste radioprogramma's hoort.

Bel met een vriend


Bel een oude vriend die je al lang niet meer gesproken hebt om te weten te komen hoe hij in het leven staat. Dit zal herinneringen oproepen die je met hen had, waardoor je je de rest van de dag goed zal voelen. Een oude vriendschap nieuw leven inblazen is een geweldige stressverlichter. Aarzel niet om met uw arts te praten over uw bloeddrukproblemen. 

Eet iets


Eet een snack als je je een beetje overweldigd voelt. Voeding met veel koolhydraten stimuleert de afgifte van serotonine, een chemische stof die de hersenen een goed gevoel geeft. Het vrijkomen van serotonine helpt om kalm te worden. Koekjes, een bagel of krakelingen zouden het moeten doen.

Neem een huisdier

Als het gaat om het omgaan met stress, moet je overwegen een huisdier te nemen. Dit is belangrijk omdat niet alleen bekend is dat huisdieren je stressniveau verlagen, maar de tijd die je besteedt aan het verzorgen en opvoeden van je huisdier zal je ook helpen je gedachten af te leiden van wat je stress veroorzaakt.


Stress is overal in ons leven aanwezig en we kunnen er niet helemaal vanaf komen. We kunnen echter de tips en ideeën in dit artikel gebruiken om te voorkomen dat het te erg wordt en om de hoeveelheid waar we al de hele tijd mee te maken hebben, te verminderen. Het zal nooit weggaan, maar er zijn goede en slechte manieren om ermee om te gaan. 

Hoe blijf jij rustig elke dag?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zes tips + bonustip tegen verkramping van het ooglid

Kramp in je ooglid kan een verrassende oorzaak hebben...

Met deze apps leer je vlot een nieuwe taal